<strong>7 trucuri pentru a găsi echilibrul dintre muncă și viața personală când lucrezi ca Asistent Virtual</strong>

Să lucrezi ca asistent virtual mi se pare un lucru grozav. Îți oferă oportunitatea unui stil de viață pe placul tău, dispui de flexibilitate și ești disponibilă pentru cei dragi oricând au nevoie cu tine. În plus, a fi asistent virtual presupune că ai ales să faci ceea ce îți place. Însă, dincolo de toate avantajele și bucuria de a lucra în acest domeniu, există și o adevărată provocare: să găsești echilibrul dintre muncă și viața personală. Ca asistent virtual, granița dintre viața profesională și cea personală este aproape inexistentă, motiv pentru care adeseori te regăsești în situația în care acestea se suprapun. Atunci când nu găsești echilibrul, riști să ai parte de stres, de haos și de frustrări atât în viața personală, cât și la muncă.

Am pregătit pentru tine șapte trucuri pe care le poți folosi pentru a găsi echilibrul dintre muncă și viața personală atunci când lucrezi ca asistent virtual.

1. Pregătește-te pentru muncă în fiecare zi

Doar pentru că nu te deplasezi la muncă nu înseamnă că nu ar fi bine să ai un ritual de îngrijire dimineața. Servește micul dejun, fă un duș, îmbracă-te ca pentru muncă și aranjează-te dacă simți nevoia. Nu uita de îngrijirea tenului, un proces necesar chiar dacă lucrezi de acasă. După ce îți închei rutina zilnică, te poți apuca de muncă.

2. Pentru a găsi echilibrul dintre muncă și viața personală, este recomandat să îți creezi un spațiu în care să lucrezi

Chiar dacă nu dispui de un spațiu în care să îți amenajezi propriul tău birou de acasă, cu siguranță ai măcar un colț mic pe care îl poți transforma să-ți servească drept zonă de lucru. Poți să îți creezi un mic birou în sufragerie, bucătărie sau chiar în dormitor, în funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție.

3. Este esențial să stabilești un program de muncă pe care să îl respecți, pentru a găsi echilibrul dintre muncă și viața personală

Dacă ai lucra în regim clasic, cu mers la un birou, ai avea un program bine stabilit. Atunci, de ce să nu aplici asta și când lucrezi de acasă? Este important să îți stabilești ore de muncă pe care să le respecți, altfel te vei regăsi în situația în care uiți să închei ziua de muncă pentru a te relaxa și a petrece timp cu cei dragi. Poate vor exista perioade în care vei depăși programul de muncă, dar este în regulă, atât timp cât asta este excepția și în rest, îți respecți programul. Că alegi să lucrezi 4 sau 8 ore pe zi, depinde doar de tine!

4. Ia pauze în mod regulat

Este important să iei pauze în timpul programului de muncă. Atunci când lucrezi toată ziua la birou, riști să dezvolți probleme de sănătate dacă nu faci constant pauze, pentru a-ți întinde spatele și mușchii corpului și a-ți odihni puțin ochii. În plus, amintește-ți că lucrezi de acasă, astfel că o pauză de prânz este mai mult decât binevenită. Făcând pauze atunci când simți nevoia, plimbându-te puțin, vei evita ca sedentarismul să devină stilul tău de viață.

5. Creează-ți un ritual pentru a încheia ziua de muncă

La finalul zilei, nu uita să verifici lista de sarcini și să le bifezi pe cele deja realizate, apoi să îți planifici ce ai de făcut în ziua următoare. Făcând un ritual din aceste verificări vei reuși să îți eliberezi mintea de gânduri și stres. După ce închei ziua de muncă și ritualul zilnic de la finalul acesteia, celebrează-ți reușitele de peste zi.

6. Pentru a găsi echilibrul dintre muncă și viața personală, este esențial să încetezi să mai lucrezi la finalul programului de muncă

Chiar dacă vor fi zile excepționale, așa cum spuneam anterior, obișnuiește-te să îți închei ziua de muncă atunci când se încheie programul pe care l-ai stabilit. În special dacă biroul este în camera de zi, vei descoperi că este dificil să renunți la muncă. Totuși, când programul ți s-a încheiat, fie închizi ușa biroului (dacă este amenajat într-o cameră separată), fie oprești laptopul, dar încetează să mai lucrezi în ziua respectivă.

7. Planifică-ți timpul pentru după muncă

Am observat și din experiența proprie că, atunci când îmi setez un anumit lucru de făcut după ce termin munca, sunt mult mai motivată să închei ziua de lucru când mi-am propus. Așadar, stabilește-ți un program pentru după muncă. Fie că vrei să ieși la o plimbare, la o pizza cu ai tăi sau să te joci cu copiii, ori vreți să vedeți un film, fie acasă, fie la cinema, planifică-ți timpul după muncă. Astfel, îți va fi mult mai ușor să te oprești din lucrat atunci când vine momentul și acest lucru te va ajuta să aduni energie pentru ziua următoare.

Concluzie

Să lucrezi ca asistent virtual pare o adevărată binecuvântare, în special pentru femei, deoarece este un job care îți asigură un venit financiar bun, flexibilitate în programul de muncă și posibilitatea de a fi acasă. Totuși, uneori poate deveni o provocare să găsești echilibrul între muncă și viața personală. Urmează aceste șapte recomandări pentru a reuși să duci o viață echilibrată când lucrezi ca asistent virtual.